top of page
  • תמונת הסופר/תמירב תמיר

מעבר למיטת מעבר


מתלבטים מתי להעביר את ילדכם למיטת מעבר?

קודם כל – אין גיל "נכון" להעביר בו את הילד, וכמובן תסמכו על התחושות שלכם. אם אתם מתלבטים, אולי יעזור לכם לחשוב על אחת הנקודות האלה:


  1. אם הילד מתחיל לטפס על מיטת התינוק, כך שזה כבר מסוכן, או שהוא גדול מדי, כך שאין לו מקום להסתובב במיטה/ הרגליים שלו נתקעים בין השלבים – אני ממליצה לחשוב על מעבר.

  2. אם הילד מתחיל להראות רצון להיות במיטה של גדולים – למשל, מתחיל להתנגד כששמים אותו במיטת התינוק, רוצה ללכת למיטה של האח הגדול, מבקר אצל חברים ורוצה להיות במיטה שלהם – מומלץ לחשוב על מעבר.

  3. אם הילד כבר גדול מספיק, כך שבמהלך היום דורשים ממנו יותר אחריות – למשל, סביב גמילה מחיתולים, אך בלילה עדיין ישן במיטת תינוק, זה מעביר מסר סותר, שלא סומכים עליו בלילה שלא יצא מהמיטה, אך ביום מצפים שיהיה "ילד גדול". אני ממליצה לא לחכות הרבה מדי עם המעבר.


אז איך עושים את זה?

  1. אני ממליצה להכין את הילד למעבר כמה ימים לפני המעבר – ביום X תעבור לישון במיטה של גדולים, וכבר לא תישן במיטה הזו, כי אתה כבר ילד גדול.

  2. כדאי להראות לו את המיטה החדשה במהלך היום, ולא ליצור מפגש ראשון עמה בעת ההליכה לישון.

  3. אני ממליצה להוציא את המיטה הישנה מהחדר, כך שהילד לא יראה אותה ויבקש לחזור אליה.

  4. לטעמי כדאי שהשינה הראשונה במיטה החדשה תהיה שנת לילה ולא שינה במהלך היום. בדרך כלל בלילה הילד יותר עייף, וקל לו יותר להיכנס לשינה בחושך, אז זה עוזר להפחית חלק מהקושי של המעבר.

  5. לפני שהילד ישן במיטה החדשה, אני ממליצה להכין אותו מראש – בלילה אתה לא יוצא מהמיטה, כי חשוך. אם אתה צריך משהו, אתה יכול לקרוא לאבא או לאמא. ניתן לחזור על כך כמה פעמים, ובנוסף – תמיד כדאי בעיניי לפזר כריות על הרצפה למקרה של נפילה...


ואם הילד יוצא מהמיטה?

ברוב המקרים הילד ינסה ויצא מהמיטה. קבלו זאת בהבנה- הילד מגלה כאן יכולת חדשה, והוא רוצה לבדוק אותה. מצד שני – זה עניין של גבולות, כמו כל דבר שאנחנו מלמדים את הילד. כשהילד יוצא – החזירו אותו למיטה – מבלי לכעוס עליו, מבלי לצחוק או לדבר יותר מדי, כדי לא לתת לו חיזוקים להתנהגות שלו. בלילות הראשונים אולי נצטרך לעשות זאת הרבה פעמים, ואולי הילד יזדקק לנו קצת יותר לידו. אך ככל שנהיה עקביים בתגובות שלנו, כך הילד ילמד מהר יותר.


בהצלחה!


אם יש לכם התלבטויות נוספות או שאלות בנושאים אחרים, אתם מוזמנים לפנות אלי כאן.

9 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page