top of page
  • תמונת הסופר/תמירב תמיר

מיטת מעבר- גבולות



"מיטת מעבר? אמאל'ה.... אני לא רוצה שהוא יקום אלינו כל הלילה"....

מוכר לכם? אולי אמרתם משהו בסגנון?


הורים רבים מתעכבים להעביר את הילד, משום שהם חוששים מיציאות מרובות של הילד מהמיטה וקושי בשינה במהלך הלילה.


איך אפשר להעביר למיטת מעבר בצורה טובה וללא שינויים רבים?

כמו בכל דבר - אני מאמינה מאד קודם כל בהכנה מראש. חשוב לדבר עם הילד על השינוי המתקרב (לא יותר מדי זמן מראש או יותר מדי פעמים, אך כן כמה ימים לפני). אפשר ורצוי להעצים את הילד - אתה כבר ילד גדול, שעושה כך וכך, ותהיה לך גם מיטה של ילדים גדולים. יהיה לך יותר מקום במיטה, תוכל לעזור לנו לארגן את המיטה...וכו'.


כאשר מרכיבים את המיטה ולפני שהילד ישן בה לראשונה, קחו את הילד (בלי קשר לזמן השינה) לראות את המיטה החדשה שמחכה לו בחדר.


אל תחכו שהילד יצא בפעם הראשונה מהמיטה בשביל לקבוע גבולות ברורים. כאשר אתם לוקחים את הילד לראות את המיטה, אתם יכולים להראות לו שהיא נמוכה יותר מהמיטה שהיתה לו, ושהוא יכול לרדת מהמיטה. אבל - אתה ישן במיטה הזו ואבא ואמא ישנים במיטה שלהם. אם אתה צריך משהו - תקרא לנו, ואנחנו נבוא אליך. (אני ממליצה לא להגיד ממש שלא יוצאים לבד מהמיטה, כי זה נורא תלוי גיל ומסוכנות. כלומר, גם אם יש חשש ממשי שהילד יכול ליפול - ואז גם מומלץ לשים מזרון או משהו רך מתחת למיטה. אבל גם - אם מדובר על ילד שכבר הולך לבד לשירותים, אנחנו נרצה שיקום לבד אם יצטרך פיפי...).


ואז מגיעה הפעם הראשונה שבה הילד ינסה לצאת (כנראה שזה יקרה, ואולי זה יקרה רק אחרי כמה לילות). כאשר זה קורה - פשוט תחזירו אותו למיטה בלי יותר מדי דיבורים. אפשר להגיד לו בהתחלה - אתה לא יוצא עכשיו מהמיטה, זה זמן לישון. אם תצטרך, תקרא לנו ונגיע. מעבר לכך - פשוט להחזיר למיטה. בלי יותר מדי דיבורים, ובלי יותר מדי התייחסות (חיובית או שלילית), אחרת יהיה לו טריגר לנסות את זה שוב.


רוב הסיכויים שלילה אחד הוא "יפרפר" אתכם. אבל אם תהיו עקביים ותחזירו אותו בכל פעם, וגם לא תתעצבנו או תעשו מזה עניין, זה פשוט יעבור.


זכרו - בסופו של דבר ילדים רוצים לישון במיטה שלהם ורוצים להרגיש גדולים ועצמאים. הם נהנים מזה. ואם נמשוך אותם יותר זמן במיטת תינוק, זה רק יעכב את תחושת העצמאות שלהם, ולא ימנע מבעדנו להתמודד עם המעבר הזה בעתיד.


יחד עם זה - כמו בכל שינוי - אני לא ממליצה לעשות שינוי כזה בסמוך לשינויים גדולים אחרים (לידת אח, מעבר לגן חדש וכו').

18 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page